بازسازی صنعت هواپیما سازی روسیه با توجه به پیشینه نه چندان مطلوب این صنعت در دوران اتحاد جماهیر شوروی و همچنین بروز سوانح متعدد و پرتلفات در کشورهای مختلف برای هواپیماهای مسافری روسی، از اولویتهای این کشور بوده که همکاری با اروپا برای تولید هواپیمای مدرن سوپر جت 100 و همچنین ساخت ام اس 21 از نتایج این اقدامها است.
با توجه به برگزاری مراسم 14 خرداد در حرم مطهر امام خمینی(ره)، پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تغییراتی مواجه خواهد شد.
به گزارش قاصدک24؛ کورش فتاحی، معاون شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، اعلام کرد: " امسال هم در روز ۱۴ خرداد ماه مراسم سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) طبق سنوات گذشته در حرم مطهر برگزار خواهد شد و سیل انبوه مردم در این مراسم حضور خواهند داشت و قاعدتاً بار ترافیکی زیادی به وجود خواهد آمد. مسافران محترمی که قصد تردد در روز ۱۴ خرداد به فرودگاه امام خمینی(ره) را دارند، به علت بار ترافیکی موجود در اتوبان تهران - قم، می توانند از طریق اتوبان تهران - ساوه به فرودگاه تردد کنند".
مسافران برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها می توانند با شماره تلفنهای ۰۹۶۳۳ یا ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸ تماس حاصل نمایند.
نویدی در پایان در رابطه با طرح ساخت ترمینال ایرانشهر در فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: "فراخوان عمومی ساخت ترمینال بزرگ ایرانشهر فرودگاه امام برگزار شده و بیش از ۴۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی برای ساخت این پایانه مسافری اعلام آمادگی کرده اند و شرکت ناکو هلند به عنوان مشاور کارفرمای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حال ارزیابی توانمندیهای این سرمایه گذاران است".
در و پله بوئینگ ٧٢٧ در قسمت عقب این هواپیما تعبیه شده است. در گذشته، باز کردن و بستن این در وقتی هواپیما بر روی زمین است هم از بیرون هواپیما و هم از داخل آن امکانپذیر بود. این طراحی در زمان خود، به قدری نو و جذاب بود که در طرحهای بعدی هم تکرار شد تا اینکه یک اتفاق سبب بروز تغییرات اساسی در این طرح شد.
به گزارش قاصدک24؛ در دهه 70 میلادی شخصی در یک هواپیماربایی، برای پس دادن هواپیما، درخواست دویست هزار دلار پول نقد کرد و پس از تهیه این پول به قسمت انتهایی هواپیما رفت و از آنجاییکه می دانست مهمانداران امکان باز کردن درب عقب هواپیما را دارند، یکی از آنان را مجبور به بازکردن درب عقب نمود و در حالی که هواپیما بر فراز آبهای اقیانوس آرام در حال پرواز بود با کوله حاوی چتر نجات خود از هواپیما به بیرون پرید.
پس از این جریان، اف بی آی به همراه چند ارگان نظامی ماهها محل پرش دی.بی. کوپر و سواحل اطراف را برای پیدا کردن وی و یا نشانی از او زیر و رو کردند اما هیچ اثری از وی نبود.
فرضیه های بیشماری درباره سرنوشت کوپر ارائه شد و ده سال بعد در سال ١٩٨٠، درست زمانی که این ماجرا در ذهن مردم کمرنگ می شد پسربچه ای هشت ساله در ساحل رودخانه ای در حال بازی، اسکناسهایی با همان شماره سریال اسکناسهای دزدیده شده را از مردی ناشناس دریافت کرد که سبب شد بار دیگر ماجرای کوپر بر سر زبانها بیفتد. پس از آن اف بی آی تحقیقات بسیار زیادی انجام داد که تا به امروز راه به جایی نبرده است. جالب است بدانید این پرونده تنها پرونده حل نشده جرائم هواپیمایی تاریخ هوانوردی آمریکاست.
این ماجرا سبب شد تا اف بی آی از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا درخواست کند تا راهی برای جلوگیری از اتفاق مجدد چنین حوادثی بیندیشد بدین ترتیب سازمان فدرال، شرکت بوئینگ را مجبور به تغییر طراحی هواپیمای 727 نمود.
طراحی جدید، طرحی از یک قفل آیرودینامیکی بود که سبب می شد درب عقب در طول پرواز باز نشود؛ این قفل به «کوپر وِین» معروف شد و پس از آن در کلیه هواپیماها نصب شد.