قاصدک 24 سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما

قاصدک 24 سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما

قاصدک 24 سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما انتخابی سریع و ارزان برای خرید و رزرو بلیط هواپیما
قاصدک 24 سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما

قاصدک 24 سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما

قاصدک 24 سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما انتخابی سریع و ارزان برای خرید و رزرو بلیط هواپیما

برقراری خط هوایی تهران - بروکسل در آینده‌ای نزدیک

محمود شکرآبی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر در دیدار با سفیر بلژیک در تهران از راه اندازی نخستین خط هوایی بین تهران - بروکسل در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش قاصدک24
؛ شکرآبی افزود: "خوشبختانه زمینه های همکاری بسیار خوبی در زمینه جذب گردشگر و جابجایی مسافر بین تهران و بروکسل وجود دارد و طرف اروپایی هم علاقه مند به بسط و گسترش این مناسبات بین دو کشور است".

وی با اشاره به اینکه قشم ایر نخستین ایرلاین ایرانی است که موفق به کسب مجوز TCO برای برقراری پروازهای اروپایی شده است، گفت: "هدف ما از برقراری این خط جدید هوایی، گسترش خطوط پروازی این شرکت به اروپا است، ضمن اینکه بروکسل به عنوان مرکز اتحادیه اروپا از اهمیت خاص و استراتژیکی برخوردار است و برقراری خط هوایی باعث تسهیل شرایط سفر گردشگران خارجی به ایران و هموطنان مقیم بلژیک و سایر کشورهای اروپایی به تهران خواهد شد".

مدیر عامل قشم ایر با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در کشور گفت: "در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کشورها و افزایش تردد گردشگران و تجار، خدمات حمل و نقل هوایی نقش مهمی ایفا می کند و برقراری این خط هوایی بین تهران - بروکسل استقبال خوبی خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک خدمات خود را در این مسیر پروازی به مسافران ارائه دهیم".

فرانسوا دُله، سفیر بلژیک در تهران نیز با استقبال از این خط هوایی گفت: "جمهوری اسلامی ایران ظرفیتهای بالایی برای جذب گردشگران خارجی دارد و مردم بلژیک برای سفر به ایران از این خط هوایی استقبال خوبی خواهند داشت و بروکسل به عنوان مرکز اتحادیه اروپا برای تجار و گردشگران خارجی منطقه بسیار شناخته شده است".

وی همچنین افزود: " برقراری پرواز تهران - بروکسل تاثیر مثبتی در توسعه مناسبات بین دو کشور از جمله صنعت توریسم، تعاملات فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد داشت".

دُله در خصوص نحوه صدور ویزای بلژیک برای ایرانیان گفت: "ما در سفارت بلژیک به طور حتم سعی می کنیم در این مشارکت به بهترین نحو عمل کنیم و علاقه مندیم تا زمینه سفر گروههای مختلفی از ایرانیان را به کشورمان فراهم کنیم و در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا این کار بدون هیچ مشکلی به بهترین نحو انجام شود. با انجام این پرواز زمینه های لازم جهت همکاریهای دو شرکت هوایی قشم ایر ایران و ایرلاین ملی کشور بلژیک، «شرکت بروکسل ایرلاین» جهت عقد قراردادهای مختلف فراهم خواهد شد".

پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیک نیز با اشاره به اهمیت برقراری این پرواز گفت: " در این مسیر متغیرهای زیادی از جمله بازاریابی، تسهیل صدور روادید و توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری دخیل هستند و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل از هیچ کاری در این زمینه فروگذار نخواهد کرد".

وی معتقد است، هواپیمایی قشم ایر با برقراری پروازهای مستقیم بین تهران - بروکسل سهم بسزایی در برقراری و توسعه همکاریهای حمل و نقل هوایی بین دو کشور خواهد داشت و همسایگی بلژیک با بازارهای بزرگ اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس فرصت بسیار خوبی برای تجار و صنعتگران ایرانی برای رفت و آمد در این مسیر خواهد بود.

آیا ایران به تکنولوژی تولید هواپیما رسیده است؟

خرید هواپیما یکی از دستاوردهای مهم برجام است. در پی تصمیم دولت برای خرید هواپیما به منظور توسعه و نوسازی ناوگان، شاهد اظهار نظرات متفاوتی بودیم تا اینکه در جدیدترین این انتقادات، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، بحث ساخت هواپیما و قطعات آن در داخل را به جای خرید مطرح کرد.

این بحث در حالی مطرح می شود که دولتهای پیشین نیز در این خصوص طرحهایی را ارائه کرده اند که به جهت هزینه های بالا و مشکلاتی که وجود دارد، تاکنون موفقیت آمیز نبوده اند. تصمیم برای ساخت و مونتاژ هواپیمای آنتونوف که به ایران 140 تغییر نام داده شد، نمونه ای از این اقدامات برای ساخت هواپیما در کشور است که به دلیل سقوط 4 هواپیما از این دست، پرواز آن ممنوع شد.

به گزارش قاصدک24
؛ خرید هواپیما برای نوسازی ناوگان، هرگز به این معنی نیست که دولت با توسعه فناوری و حمایت از متخصصان داخلی برای ساخت هواپیما و قطعات مورد نیاز در داخل مخالف است. ایران دانش، تکنولوژی و تجربه ساخت هواپیماهای کوچک تا سقف 50 نفر و توان تعمیر و نگهداری این نوع هواپیماها را دارد اما هواپیماهای ایرباسی که خریداری شده اند، گنجایش 200 تا 400 مسافر را دارند و در رده هواپیماهای مسافری پهن پیکر قرار می گیرند. از این رو کارشناسان معتقدند نمی توان انتظار داشت با خرید این نوع هواپیما به سرعت به سازنده آن نیز تبدیل شویم و برای آن هزینه های سنگین بپردازیم.

این در حالی است که نیاز به هواپیمای جدید، نیازی فوری در کشور است که نمی توان به بهانه ساخت در داخل، سالهای سال آن را معطل کرد. ایران برای نوسازی ناوگان خود، به بیش از 400 فروند هواپیما نیاز دارد. از زمان شروع به کار دولت یازدهم از تعداد 250 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور، بیش از 100 هواپیما به دلیل فرسوده بودن زمین گیر و از رده خارج بودند و از آنجایی که صنعت هوایی از نظر امنیتی و اقتصادی یکی از نمادهای اصلی توسعه محسوب می شود، تلاش دولت برای تبدیل ایران به یکی از هابهای پروازی منطقه سود اقتصادی فراوانی نصیب کشور می کند. بنابراین نوسازی ناوگان هوایی در پسابرجام از اولویتهای اصلی توسعه این صنعت ارزآور و پرسود است.

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل، با رد اظهار نظرهایی که به انتقاد از عملکرد دولت برای ساخت هواپیما به جای خرید منجر شده است، می گوید: " این ادعاها به دلیل بی اطلاعی و عدم آشنایی به علم اقتصاد در صنعت هوایی است، حتی ساخت ١٠ تا ٢٠درصد قطعات در ایران و استفاده در هواپیماهای خارجی، مستلزم آن است که این توان در داخل وجود داشته باشد و این قطعه از نظر استانداردهای بین المللی مورد تأیید قرار بگیرد. علاوه بر اینها شرکت خارجی که می خواهد آن را استفاده کند، برای استفاده از آن، رضایت داشته باشد. از طرفی باید چنین کاری اجازه صادراتی از طرف کشورهای صادر کننده هواپیما داشته باشد. این اقدام باید با زمانبندی مد نظر کشور و قیمت تمام شده سازگار باشد. در کشور قطعاً توانهایی برای ساخت هست؛ اما همه این قطعات، استاندارد بین المللی ندارد".

بد نیست بدانید، هواپیمای ایران - ۱۴۰ که با مشارکت اوکراین و روسیه در ایران مونتاژ می شد پیش از آخرین سقوط هواپیماهایی از این دست در کشور، در مرداد ۹۳ و ممنوع شدن پروازش نیز، چندین نمونه سقوط و آتش گرفتن موتور را تجربه کرده بود. از تعداد اندک هواپیمای آنتونوف موسوم به ایران 140 که در شرکت هواپیماسازی هسا با همکاری شرکت آنتونوف اوکراین تولید شد، 4 فروند آن در ایران طی 12 سال سقوط کرده که آخرین سقوط آن سال 93 بود.

حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری دولت دهم، یکی از طرفداران سرسخت هواپیمای ایران 140 بود به طوری که در مورد ایمنی این هواپیما اعلام کرده بود: "هواپیمای ایران 140 حتی از فوکر هم بهتر است و حاضرم کتباً بنویسم."
این اظهار نظرها در حالی صورت می گرفت که کاپیتان خانلری، رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری به علت عدم اطمینان ایمنی، مانع تأیید سازمان هواپیمایی کشوری برای پرواز ایران 140 در ناوگان مسافری کشور شده بود.

فخریه کاشان معتقد است، سقوط چند هواپیما در سالهای اخیر که بیش از 180 کشته بر جای گذاشت، مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت؛ با این همه باید تمامی جوانب ساخت هواپیما در کشور مورد توجه قرار گیرد.

نکته دیگری که حائز اهمیت است توجه به سابقه تولید ایران 140 است، هواپیمایی که بخش اعظم آن در خارج از کشور تولید و در داخل مونتاژ می شد آن هم به وسیله شرکتی که تجربه تولید هواپیماهای نظامی را دارد. به نظر می رسد آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد ایمنی و استانداردهای به کار گرفته در این هواپیماهاست. به همین دلیل در هواپیماهای داخلی خود هم که قرار بود بسازیم و تاکنون نساختیم، مجبور شدیم به سراغ افرادی برویم که دارای استاندارد باشند و آنها قطعات را برای ما تأیید کنند. 

فخریه کاشان تصریح می کند ما به جای اینکه به ایرباس بگوییم صد قطعه می سازیم، شرکتهای دانش بنیان را به ایرباس معرفی کرده ایم تا آنها را ارزیابی کند و بررسی کند کدامیک از آنها می تواند چه قطعه یا نرم افزاری را بسازد و پس از آن، این قطعات یا نرم افزارها را در زنجیره تدارکات ایرباس قرار بدهد.

بر اساس قوانین بین المللی صنعت هوایی، ما می توانیم بعد از خرید هواپیما در قطعه سازی و تعمیرات آن نیز وارد شویم اما نمی توانیم ساخت هواپیما را فوراً شروع کنیم چراکه به گفته کارشناسان این بخش، آموزش تعمیر و نگهداری و ساخت قطعات هواپیماهای خریداری شده حداقل به 2 سال زمان نیاز دارد.


فرودگاه بین المللی سنت هلینا به عنوان کم ترددترین فرودگاه جهان شناخته می شود.

فرودگاه بین المللی سنت هلینا به عنوان کم ترددترین فرودگاه جهان شناخته می شود.

به گزارش قاصدک24؛ سرانجام پس از یک سال از زمان ساخت فرودگاه سنت هلینا، نخستین هواپیمای مسافربری با ۶۰ مسافر از آفریقای جنوبی در باند این فرودگاه به زمین نشست.

این فرودگاه در جزیره ای در جنوب اقیانوس اطلس و یکی از سرزمینهای ماورای خاک انگلیس که تحت قیمومیت بریتانیاست، با هزینه ای بالغ بر ۳۷۰ میلیون دلار ساخته شد اما به دلیل قرار گرفتن در مسیر باد، نشستن هواپیما در باند آن به سختی انجام می شود از این رو از آن به عنوان بی کاربردترین فرودگاه جهان یاد می شود.

جالب است بدانید انگلیس سالها از این جزیره به عنوان تبعیدگاه استفاده می کرد و معروفترین زندانی آن نیز ناپلئون بناپارت بود که تحت نظارت دولت بریتانیا سالهای واپسین عمر خود را در این جزیره در تبعید گذراند.

جمعیت این جزیره در حدود ۴۵۰۰ نفر است و انگلیس امیدوار است با بهره گیری از این فرودگاه، آن را به یکی از جاذبه های گردشگری خود بدل کند.

خیز فرانسه برای افزایش 100 درصدی گردشگران ایرانی

فرانسه تصمیم دارد طی برنامه ای یک ساله، شمار گردشگران ایرانی را تا 100 درصد افزایش دهد.

به گزارش قاصدک24؛ به دنبال سفر هیئت گردشگری فرانسه به ایران، گامهایی برای توسعه روابط گردشگری دو کشور برداشته شد. ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه این کشور که بهمن ماه 95 برای شرکت در همایش تجاری ایران و فرانسه به کشورمان سفر کرده بود، از اقدام دولت کشورش در تسریع صدور ویزا برای اتباع ایرانی خبر داد.

آیرو با اشاره به تمایل فرانسه جهت تسهیل روادید برای ایرانیان، گفت: "ما تلاش می کنیم برای روادید تسهیلات بیشتری داشته باشیم و صدور ویزا را راحتتر کنیم و این موضوع را به سفارت فرانسه در ایران اعلام کرده ام و سفیر ما هم در این خصوص فعالیت زیادی دارد."

حال به نظر می رسد با سفر هیئت گردشگری فرانسه به ایران، این گفته وزیر امور خارجه فرانسه و تسهیل صدور روادید برای ایرانیان متقاضی سفر به آن کشور محقق شود. کارگزاران گردشگری فرانسه در دیدار با همتایان ایرانی خود، از برنامه ای یک ساله سخن گفته اند که طی آن قرار است شمار گردشگران ایرانی را به میزان 80 هزار نفر در سال 2017 افزایش دهند.

کریم میکاشیرا، مدیر منطقه ای سازمان توسعه گردشگری فرانسه در نشستی که به منظور توسعه تعاملات گردشگری دو کشور برگزار شده بود، گفت: " تا پایان سال 2016 میلادی بیش از 39 هزار روادید برای اتباع ایرانی که قصد سفر به فرانسه داشتند، صادر شد. امیدوارم این میزان در آینده ای نزدیک به 80 هزار روادید افزایش پیدا کند."

وی همچنین افزود: " افزایش گردشگران ورودی از منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، به ویژه ایران و ترکیه در صدر برنامه های گردشگری فرانسه قرار دارد."

میکاشیرا اظهار داشت: "ما در ارتباط با بازار ایران مطالعه کاملی انجام داده ایم و یکی از دلایل مهمی که امروز دست اندرکاران گردشگری شهر پاریس و حومه در این هیئت حضور دارند، این است که متوجه شده ایم ایرانی هایی که به فرانسه سفر می کنند، در ابتدا علاقه مندند حتما بازدیدی از شهر پاریس داشته باشند و سپس به شهرها و سایر نقاط سفر کنند."

وی همچنین در خصوص مشکلات و مسائل مرتبط با صدور روادید برای اتباع ایرانی، گفت: "این کاملا مشخص است که بدون صدور روادید نمی توانیم گردشگران ورودی از ایران به فرانسه را افزایش داده و به آمار در نظر گرفته شده دست یابیم. به همین دلیل شرایط صدور روادید برای ایرانی ها در آینده نزدیک باید با تغییراتی همراه شود که امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد."

شایان ذکر است در این هیئت گردشگری، نمایندگانی از هواپیمایی فرانسه، شرکتهای گردشگری پاریس و شهرهای حومه آن به همراه مدیران پیستهای اسکی، دهکدههای گردشگری و شهر بازی این کشور حضور داشتند


ایران ‌ایرتور و آتا تذکر گرفتند

سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد با دو شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و آتا، به علت تاخیر و ضعف برنامه ریزی در پروازهای خود خبر داد.

به گزارش قاصدک24
؛ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: " این سازمان، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را به بازنگری در برنامه پروازی خود به مقاصد خارجی و کاهش تاخیر، ملزم کرده است".
جعفرزاده همچنین از لغو برخی مجوزهای خارجی ایران ایرتور، به علت بروز مشکل در برقراری به موقع پروازها و بروز تاخیرهای متعدد در اسفندماه گذشته و نوروز امسال که به نارضایتی مسافران منجر شده است، خبر داد.

وی همچنین افزود: "سازمان هواپیمایی کشوری با اخطاری به شرکت هواپیمایی آتا، این شرکت را به بازنگری در برنامه ریزی و بخش بازرگانی آن شرکت ملزم کرد".

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: "با توجه به ضعف عملکرد شرکت آتا در زمینه برنامه ریزی و بازرگانی و اقدام هایی مانند فروش بلیت مازاد، برنامه ریزی پرواز بدون در نظر گرفتن ظرفیت ناوگان و تاخیر سرویس دهی در فرودگاه که به نارضایتی مسافران و فرودگاه انجامید، مقرر شد مدیران این شرکت هر چه زودتر در برنامه ریزی پروازی و شیوه فروش بلیت خود بازنگری کنند".

جعفرزاده همچنین خاطرنشان کرد: " با مشاهده هرگونه تعلل شرکتهای هواپیمایی در عمل به توصیه های این سازمان، نسبت به مجوز فعالیت آنها بازنگری می شود".